زایمان سزارین در اهواز


زایمان سزارین در اهواز

زایمان یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل زندگی بانوان به شمار می‌رود و نحوه انجام و کیفیت آن می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی سلامت بدن مادر داشته باشد، همان طور که می‌دانید زایمان به دو روش طبیعی و سزارین انجام می‌شود، در این مطلب ما قصد داریم به زایمان سزارین در اهواز بپردازیم، جهت این امر ابتدا باید با علت سزارین و نحوه انجام آن آشنا شوید.

 

زایمان سزارین چیست؟

گاهی اوقات ممکن است که وجود یک‌ سری مشکلات یا بیماری‌ها در جنین یا مادر باعث شود انجام زایمان به روش طبیعی امکان پذیر نباشد، در چنین مواقعی پزشکان دستور سزارین می‌دهند، زایمان سزارین در اهواز در گذشته مثل سایر مناطق با ایجاد برش طولی انجام می‌شد، ولی امروزه به صورت عرضی و بر روی شکم انجام می‌شود که این امر باعث شده است عوارض بعد از سزارین بسیار کاهش پیدا کند.

نحوه انجام زایمان سزارین در اهواز

فرآیند زایمان سزارین به طور کلی به این صورت است که ابتدا برش بر روی شکم ایجاد می‌شود و بعد از آن پزشک اقدام به برش زدن کیسه آب دور جنین می‌کند و جنین را از آن خارج می‌نماید، بعد از خارج کردن نوزاد بند ناف برش داده می‌شود و سپس نوبت به خارج کردن جفت جنین است بعد از این که جفت هم خارج شد، شکم را با یک سری نخ‌هایی که قابلیت جذب شدن به بدن را دارند، بخیه می‌کنند.

در چه مواقعی از زایمان سزارین استفاده می‌شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که بعضی مواقع پزشکان ناچار می‌شوند زایمان سزارین را انجام دهند، از جمله مهم‌ترین این دلایل می‌توان به مواردی مثل پاره شدن کیسه آب، گره خوردن بند ناف، چند قلویی، چاق بودن مادر، درشت و سنگین بودن جنین، عدم باز شدن دهانه رحم و غیره اشاره کرد.

مزایا و معایب زایمان سزارین

از مزایای زایمان سزارین می‌توان به این امر اشاره کرد که در این نوع زایمان چون عمل با بی حسی یا بیهوشی انجام می‌شود، شخص دردی را در حین به دنیا آوردن نوزاد حس نمی‌کند، از جمله معایب و عوارض آن هم می‌توان به مواردی مثل عفونت، عوارض بیهوشی یا بی حسی، لخته شدن خون در ریه و پاهای مادر اشاره کرد.

نتیجه گیری

امروزه میزان انجام زایمان به روش سزارین نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است، در صورتی که بسیاری از متخصصان زنان و زایمان انجام زایمان طبیعی را بیشتر توصیه می‌کنند، اما افراد به خاطر ترس از درد‌های زایمان طبیعی به سزارین روی می‌آورند، برای پیشگیری و کاهش عوارض زایمان سزارین بهتر است که در انتخاب متخصص زنان و محل زایمان خود بسیار دقت کنید.

 

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *