پرسشهای رایج درباره آی یو دی

در این مقاله به پرسشهای رایج درباره آی یو دی پاسخ داده می شود.

پرسشهای رایج درباره آی یو دی دکتر مهزاد احمدیآیا آی یو دی در روابط زناشویی مشکل ایجاد می کند؟

آی‌ یو دی درون رحم قرار داده می ‌شود و با توجه به شکل رحم و کانال مقاربت، هیچ گونه تماسی با دستگاه تناسلی آقایان نداشته و هیچ مشکلی حین رابطه زناشویی ایجاد نخواهد کرد.

برخی افراد بر این باورند آی ‌یو دی موجب کاهش میل جنسی می‌ گردد و در روابط زناشویی مشکلاتی ایجاد می کند باید گفت این باور غلط است. بکارگیری از آی‌ یو دی یک شیوه مطمئن و موثر برای پیشگیری از بارداری می باشد.

توصیه می شود قبل از اینکه از این روش پیشگیری استفاده نمایید برای مشاوره و رؤیت این وسیله نزد پزشک مراجعه کنند تا هرگونه ابهام و شک و شبهه در این خصوص رفع شود.

آیا امکان دارد آی ‌یو ‌دی در بدن حرکت کند و به بخش های بالایی شکم، قلب و معده کشیده شود؟

خیر آی ‌یو‌ دی وسیله متحرکی نیست که قادر به حرکت باشد لذا معمولاً در جای خود باقی می ‌ماند. ضمناً در رحم مسیری برای حرکت آی ‌یو ‌دی به طرف بالا وجود ندارد. فقط امکان جابه‌جایی این وسیله به سمت پایین و درون واژن وجود دارد که در این صورت هیچ خطری سلامت فرد را تهدید نخواهد کرد.

آیا زنانی که سزارین شده اند می ‌توانند از آی ‌یو‌ دی استفاده نمایند یا خیر؟

در این خصوص باید گفت نوع زایمان هیچ ارتباطی به استفاده از آی ‌یو ‌دی ندارد. 6 هفته بعد از سزارین، رحم برای کارگذاری آی ‌یو ‌دی آمادگی لازم را پیدا می ‌کند.

آیا آی ‌یو ‌دی منجر به بروز عفونت رحم و در نتیجه چسبندگی و خشکی رحم می گردد؟

خیر. آی ‌یو‌ دی به هیچ وجه موجب بروز عفونت در دستگاه تناسلی زنان نخواهد شد، لذا مشکلات چسبندگی و خشکی ‌رحم و سایر بیماری های زنان را ایجاد نخواهد کرد. با توجه به اینکه تا مدتی بعد از کارگذاری آی ‌یو‌ دی، ترشحات طبیعی دهانه رحم کمی‌ افزایش می یابد، می بایست با رعایت نکات بهداشتی از عفونی شدن آن پیشگیری نمود.

 

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *