چگونه تهوع بارداری را کم کنیم


چگونه تهوع بارداری را کم کنیم

چگونه تهوع بارداری را کم کنیم سوال و ابهام مهمی ست که هم برای زنان باردار و هم اطرافیان آنها بسیار اهمیت دارد زیرا این حالت تقریباً تا پایان هفته هفدهم دوران بارداری با شدتِ کم و زیاد زنان باردار را درگیر می کند به همین دلیل همگی در پی راه حلی برای کاهش چنین حالتی هستند.
بهترین راه برای شروع این است که اگر به ماده خاصی حساسیت دارید نسبت به استفاده از آن در دوران بارداری توجه داشته و مصرف آن را قطع کنید.

 

چگونه تهوع بارداری را کم کنیم

به طور کلی می توان برای رفع مشکل حالت تهوع و اینکه چگونه تهوع بارداری را کم کنیم این موارد را انجام دهیم:

– از مصرف غذاهای پر ادویه و غذاهایی که ادویه های تند دارند اجتناب کرده چون می تواند سبب حالت تهوع شود.
– گاهی ممکن است دقیقاً به محض بیدار شدن چنین حالتی داشته باشید پس بهتر است مقداری نان یا شیرینی جات کنار خود داشته باشید و به محض بیدار شدن ابتدا کمی از آن بخورید بعد از رختخواب خارج شوید.
– گاهی ممکن است قرص آهنی که پزشک برای این دوران تجویز کرده سبب حالت تهوع گردد پس چگونه تهوع بارداری را کم کنیم ؟ در چنین شرایطی بهتر است با مشورت پزشک از دارو یا ماده غذایی جایگزین استفاده شود.
– گاهی اوقات بوی غذا و پخت و پز هم می تواند سبب حالت تهوع در زنان باردار گردد. بهتر است در این دوران چنانچه به غذای خاصی حساسیت دارید یا آن را طبخ نکنید و یا در صورت ضرورت، از ماسک در حین پخت و پز استفاده کنید تا بوی کمتری به مشام تان برسد.
– تا می توانید آب بخورید زیرا مصرف آب روزانه شما باید چیزی در حدود 8 تا 10 لیوان در دوران بارداری باشد
– گاهی اوقات خوردن آبنبات یا جویدن آدامس هم می تواند برای رفع تهوع بارداری مناسب باشد
– چنانچه به دفعات دچار حالت تهوع می شوید سعی کنید مقداری لیمو ترش دم دست داشته باشید و با بوییدن آن از این حالت کم کنید.
– بیش از اندازه غذا نخورید در واقع پرخوری نکنید و سعی کنید بجای مصرف بیش از اندازه غذا، دفعات مصرف آن را افزایش و حجم دریافتی هر بار را کم کنید.
– گاهی اوقات غذای گرم هم می تواند دلیلی بر ایجاد تهوع باشد. در این مورد چـگونه تهوع بارداری را کم کنیم ؟ اصلاً غذاهای گرم در این مدت طولانی نخوریم؟ پاسخ بسیار ساده است، کمی صبر کرده تا غذا خنک شود سپس آن را مصرف کنید!

 

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *