سن مناسب برای لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از مهم ترین و موثرترین جراحی های زنانه است که در ناحیه تناسلی انجام می شود. در طی این عمل زنانه، اصلاحات ظاهری و همچنین عملکردی بر روی لب های ناحیه انجام شده و کارکرد بسیار بهتری نسبت به قبل ایجاد می شود. برای انجام این عمل مهم زنانه، می بایستی بدن به ثبات مناسبی رسیده باشد یعنی سن مناسب برای لابیاپلاستی بهترین نتیجه در عمل را در پی خواهد داشت.

 

سن مناسب برای لابیاپلاستی

 

در بسیاری از جراحی ها برای اینکه جراح بتواند موفق ترین و ایدئال ترین نتیجه را به بیمار اعطا کند می بایستی تمامی شرایط، مناسب و تحت کنترل باشد. سن مناسب برای لابیاپلاستی نیز یکی از همین شرایط بسیار مهم است.

 

چرا نیاز به لابیاپلاستی ایجاد می شود؟

گاهی بر اثر برخی عوامل، لب های تناسلی زنانه دارای ایرادات زیر می شوند:

  • افتادگی
  • بیرون زدگی
  • عدم تقارن (یکی بزرگ و دیگری کوچک)
  • بزرگی بیش از حد لب های آلت
  • درد در زمان دوچرخه سواری و پیاده روی
  • احساس ناراحتی در زمان رابطه جنسی
  • کم شدن حس کلیتوریس

در تمامی این موارد، نیاز به لابیاپلاستی احساس می شود. اما نکته بسیار مهمی که در این نکات وجود دارد، تمامی موارد می تواند حتی از کودکی نیز با فرد بوده و فقط برخی عوامل مانند درد در زمان رابطه جنسی مربوط به زنان متاهل می باشد.

اما با تمام این توضیحات، برای انجام عمل مهم لابیاپلاستی می بایستی تا سنین 15 سالگی به بعد و یا حتی 18 سالگی به بعد صبر کرد تا رشد بدنی دختران به حد نرمال و تقریباً مشخصی رسیده و به این شکل، سن مناسب برای لابیاپلاستی فرا رسیده باشد.

 

نگرانی ها برای انجام لابیاپلاستی در دختران

با توجه به اینکه ایرادات ظاهری در ناحیه تناسلی زنانه می تواند حتی از بدو تولد نیز همراه آنها بوده و مشکلاتی مانند درد در ناحیه تناسلی، بد شکل بودن و… را همراه داشته باشد می توان این عمل را قبل از ازدواج دختران نیز انجام داد.

اما نگرانی بسیاری افراد در چنین عملی، باکره بودن و نگرانی در این مورد است. نکته بسیار مهم در مورد لابیاپلاستی دختران این است که چنین عملی، هیچ ارتباطی به داخل واژن نداشته و فقط و  فقط با قسمت بیرونی ناحیه تناسلی یعنی لب های آلت سر و کار دارد. در نتیجه دختران جوان هم می توانند با خیالی راحت و البته بعد از سنین 15 یا 18 سالگی این عمل زیبایی-ترمیمی بسیار مهم را انجام داده و هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند؛ سن مناسب برای لابیاپلاستی بهترین نتیجه جراحی را همراه خواهد داشت.

 

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *