لابیاپلاستی با لیزر

جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی عملی مهم در بین زنان و دختران است که در طی آن، لب های مینور آلت تناسلی برش داده و اضافات آن برداشته می شود. در این عمل می توان از شیوه های مختلفی برای جراحی استفاده کرد که لابیاپلاستی با لیزر یکی از مهم ترین و کم دردسرترین آنهاست.
در این شیوه به کمک اشعه لیزر، اضافات لب ها برش خورده و همزمان توسط حرارتِ همین اشعه، محل برش جوش می خورد تا هم خونریزی بسیار کمتری داشته و هم نیازی به بخیه وجود نداشته باشد. به این شکل، هم سرعت انجام عمل بسیار بیشتر خواهد بود و هم سرعت بهبودی بیمار. و دقیقاً به همین دلایل است که لابیاپلاستـی با لیـزر را بهترین نوع عمل های موجود برای لابیاپلاستی در زنان می دانند.

 


مشکلات و عوارضی که می تواند شرایط را برای عمل لابیاپلاستـی با لیـزر فراهم کند از این قرار هستند:
– بزرگ بودن هر دو لب مینور آلت تناسلی
– بزرگ بودن یکی از لب های مینور
– بیرون زدگی مادرزادی لب ها

لابیاپلاستی با لیزر چه زمانی حتماً لازم است؟

– احساس درد و ناراحتی در ناحیه تناسلی در زمان ورزش کردن به دلیل بزرگ بودن لب ها
– احساس فشار و درد زمانی که لباس های کمی تنگ و چسبان پوشیده می شود
– درد در زمان رابطه جنسی
– انحراف ادرار به سبب پخش شدن توسط لب های بزرگ
– بد بو شدن واژن
در چنین شرایطی ست که می گوییم یک خانم، نیازمند انجام لابیاپلاستی ست تا بتوان به کمک آن تمامی مشکلات و عوارض را برطرف کرد.

هزینه لابیاپلاستی با لیزر

لیزر یکی از جدیدترین؛ پیشرفته ترین و سریع ترین ابزار دنیای تکنولوژی ست که به شکلی صحیح و کاملاً به موقع وارد دنیای پزشکی شد. با توجه به پیشرفته بودن دستگاه لیزر و همچنین انجام این عمل توسط متخصص و جراح زنان، ایشان سعی می کنند البته تمامی شرایط را در نظر گرفته و در محاسبه هزینه لابباپلاستی بیشترین توجه را داشته باشند.
هر چند می توان برخی عمل های دیگر مانند تنگ کردن واژن، سفید کردن واژن و… را هم بصورت همزمان با لابیاپلاستی با لیزر انجام داد. به اینصورت می توان هزیه لابیاپلاستی و آن دیگر عمل را، به صورت مجموع محاسبه و مقداری به صرفه تر محاسبه نمود.
چنانچه خود را کاندید انجام لابیاپلاستی می دانید بهترین شیوه برای تخمین هزینه لابیاپلاستی مراجعه حضوری به مطب متخصص زنان است تا ابتدا با معاینه دقیق ناحیه، نسبت به میزان و درصد مشکل بررسی های دقیق تری انجام شده و به این شکل بتوان مبلغ دقیق تری از هزینه عمل را مشخص کرد.

هدف از انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر

هدف از انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر بهبود شکل و اندازه لابیا است. لابیاهای زنانه بخشی از اعضای تناسلی خارجی خانم ها هستند و به دلیل عوامل مختلفی مانند بارداری، زایمان، پیری، آسیب، ورزش و… ممکن است شکل و اندازه آنها تغییر کند و به زنان به عنوان یک مسئله ظاهری و فرهنگی نگرانی و اضطراب بیشتری برای روابط جنسی و مشکلات روزمره خود مثل پوشیدن لباس ‌های ضخیم و چسبیدن به لباس دوره‌ های پریودی و … برساند.

لابیاپلاستی با لیزر یک روش جراحی زیبایی است که با استفاده از لیزر، بافت‌ های اضافی و زائد لابیاها را برش و برداشته و شکل و اندازه آنها را بهبود می ‌بخشد. این روش عملیاتی غیرتهاجمی است که معمولاً با بیهوشی موضعی و در مطب پزشک انجام می ‌شود و بیشتر از یک تا دو ساعت طول می ‌کشد. بعد از انجام عمل، بیمار ممکن است به مدت چند روز از درد و تورم در منطقه لابیاها رنج ببرد و باید دستورالعمل ‌های پساعملیاتی را به دقت رعایت کند.

به طور کلی، هدف از انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر بهبود شکل و اندازه لابیاها است تا زنان بهبود ظاهری و روحی داشته باشند و مشکلاتی مثل ناراحتی، درد و اضطراب را تجربه نکنند.

 

لابیاپلاستی با لیزر

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر به عنوان یک عمل جراحی زیبایی مهم است تا بیمار بهبودی سریع و بهتری پس از عمل داشته باشد. در ادامه مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر برای شما بیان شده است:

استراحت: پس از عمل لابیاپلاستی با لیزر، باید به بدن خود استراحت کافی بدهید و فعالیت‌ های سنگین و ورزش را به مدت حداقل یک هفته بعد از عمل به تعویق بیاندازید.

برطرف کردن درد: پزشک شما ممکن است داروهای دردسر معمولی را به شما تجویز کند تا درد و تورم بعد از عمل را کاهش دهید.

استفاده از یخ: استفاده از یخ در منطقه لابیاها ممکن است به کاهش تورم و درد کمک کند.

رعایت بهداشت ویژه: بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر، باید رعایت بهداشت ویژه ‌ای داشته باشید.

مراجعه به پزشک برای معاینه: باید برای معاینه و ارزیابی پس از عمل به پزشک خود مراجعه کنید. این بازرسی ‌ها معمولاً در طول چند هفته اول پس از عمل انجام می‌ شوند.

با رعایت مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر، بیمار می ‌تواند بهبودی سریع و بهتری پس از عمل داشته باشد و از مشکلاتی مانند درد، عفونت و تورم پیشگیری کند.

کاندیدهای مناسب برای لابیاپاستی با لیزر

عمدتا خانم هایی که به دنبال لابیاپلاستی هستند به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول کسانی هستند که مشکل ژنتیکی دارند و حتما باید این عمل را انجام دهند. دسته دیگر خانم هایی هستند که که از ظاهر لابیا راضی نیستند و هنگام نزدیکی یا در مواقع پوشیدن لباس های تنگ احساس بدی به آن ها دست دهد. در هر یک از این دو گروه اندازه لبیا متفاوت است و با افزایش سن سایز آن نیز بزرگتر می شود. به طور کلی واژن خانم ها شامل بخش هایی است که عبارتند از:

لبیا ماژور

لبیا مینور

واژن

کلیتوریس

مجرای ادرار

اندازه و شکل و رنگ هر یک از دستگاه های تناسلی زنان متفاوت است. و برای خانم هایی که معمولا یکی از لابیاها از دیگری بزرگتر است، تحمل این مسئله دشوار است و روی به جراحی لابیاپلاستی می آورند. البت فراموش نکنید که لابیاها در زمان مقاربت از اندازه واقعی خود بزرگتر می شوند و این مسئله کمی برای خانم ها شرم آور خواهد بود.

 

مزایای استفاده از لابیاپلاستی با لیزر

در روش لیزردرمانی برای لابیاپلاستی درد و تورم کمتری را بیمار احساس می کند. و خونریزی نیز در این روش درمانی بسیار کمتر اتفاق می افتد. زیرا مویرگ های خونی در انجام عمل لابیاپلاستی بسته می شوند. و چون خونریزی اتفاق نمی افتد، تورم و کبودی نیز کاهش پیدا می کند.

در روش های دیگری برای انجام لابیاپلاستی بافت واژن دچار له شدگی و پارگی می شودبه همین جهت روند درمان کاهش پیدا می کند. اما در لابیاپلاستی با لیزر نیازی به بخیه احساس نمی شود زیرا در هنگام برش با لیزر، اشعه های لیزر مویرگ ها و بافت های لابیا را در ناحیه برش مسدود کرده و از خونریزی جلوگیری می کند.

بافت لابیا به دلیل ظرافت و نازکی که دارد، با روش لیزردرمانی بهتر و سریعتر بهبود پیدا می کند زیرا با لیزردرمانی نیاز به بخیه و آسیب های ناشی از بخیه کم می شود و روش خوبی برای کسانی است که قصد انجام این عمل زیبایی را دارند.

خانم هایی که به ورزش هایی مانند دوچرخه سواری مشغولند، با روش لابیاپلاستی با لیزر به راحتی و بعد از مدت کوتاهی بدون هیچ گونه درد و ناراحتی می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

دکتر مهزاد احمدی یکی از متخصصی زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان با تجربه و تخصص خود رضایت حداکثری بیماران را در رزومه کاری خود دارد.

 

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *