لیزر مونالیزا

امروزه راه و روش های مختلفی در علم پزشکی استفاده می شود که یکی از آنان لیزر مونالیزا است. استفاده از روش درمانی لیزر مونالیزا علاوه  بر زیبایی تاثیر زیادی بر روی مشکلات و بیماری های دیگر نیز می باشد. این روش درمانی کمترین عوارضی ندارد و بیشترین تاثیرگذاری را دارد و به عنوان یکی از بهترین گزینه درمانی برای پزشکان محسوب می شود.

لیزر مونالیزالیزر مونالیزا چیست؟

لیزر مونـالیزا یک نوع روش غیر جراحی برای درمان مشکلات ناحیه تناسلی زنان می باشد. که بدون نیاز به بیهوشی و بی حسی بدون درد و خونریزی انجام می شود. این روش درمانی نیاز به تجهیزات و دستگاه های بیمارستان ندارد و در مطب یا کلینیک خصوصی نیز قابل انجام است.

لیزر مونالیزا با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها، جایگزین مناسبی برای روش های دارویی و عمل های جراحی شده است که امروزه طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است.

از دیگر قابلیت های ویژه لیزر مونـالیزا که موجب تمایز آن نسبت به دیگر دیگر روش های درمانی شده است، این است که می تواند برای بسیاری از بیماری ها و مشکلات، به گونه ای متناسب با آن ها تنظیم شود و عارضه های موجود را تسکین ببخشد.

مثلا جهت درمان تیرگی واژن، لیزر مونالیزا با بهره مندی از اسکنرها و دیگر قابلیت های دستگاه، می تواند بافت ها و رنگدانه های تیره را تشخیص دهد و فرآیند درمانی را آغاز و اقدام به از بین بردن آن ها شود.

کاربرد لیزر مونالیزا

همان طور که در بالا نیز گفته شد لیزر مونالیزا در شرایط مختلف و برای درمان بیماری های متفاوتی استفاده می شود. این روش درمانی معمولا بهترین انتخاب در مقابل روش های دارویی، جراحی و… می باشد و به همین دلیل نیز در بسیاری از شرایط، توسط پزشکان تجویز می شود.

اما کاربرد اصلی لیزر مونالیزا برای خانم هاست و در جهت تنگ کردن واژن، روشن سازی واژن، درمان و بهبود علائم یائسگی، جوانسازی واژن، درمان خارش واژن، درمان عفونت مکرر قارچی، درمان اتروفی واژن، درمان بی اختیاری ادراری، درمان خشکی واژن، درمان احساس دردهای زیاد در رابطه جنسی، درمان افتادگی رحم، درمان زگیل تناسلی، درمان ترک های بارداری و… کاربرد دارد.
به این صورت که این روش درمانی می تواند با تابش اشعه به دیواره های واژن، کلاژن سازی روی پوست را افزایش دهد و سرعت جریان خون را بهبود ببخشد. به همین جهت می توان گفت بسیاری از مشکلات ناحیه واژن با این روش درمانی از بین خواهند رفت.

مزایای استفاده از لیزر مونالیزا

یکی از بهترین و موثرترین روش های درمانی و زیبایی که دارای مزایای زیر می باشد:

• بهبود روابط جنسی و افزایش عملکرد جنسی
  • به نتیجه رسیدن در سریعترین زمان ممکن
  • عدم نیاز به بیهوشی و یا بی حسی
  • نداشتن درد زیاد زیاد درد کمتر نسبت به سایر روش ها
  • روش مطمئن و تاثیرگذار و قابل استفاده در موارد مختلف
  • عدم ایجاد عوارض جانبی
  • هزینه مناسب به صورت سایه روش ها

عوارض لیزر مونالیزا

همانگونه که گفتیم لیزر مونالیزا به نسبت سایر روش های درمانی عوارضی بسیار کمتر دارد. تا جایی که این روش درمانی را به عنوان یک روش سرپایی جراحی به حساب می آورند. نهایت عوارض آن در تورم و قرمزی و التهاب های سطحی خلاصه می شود. این عوارض نیز یک یا دو روز به طور کامل بهبود پیدا می کند و در بسیاری از افراد نیز چنین عوارضی مشاهده نمی شود.

لیزر مونالیزا و ارتباط آن با زیبایی واژن

بسیاری از افراد تصور می کنند که استفاده از لیزر برای نواحی تناسلی ضرر دارد. در صورتی که این باور کاملا غلط است. هیچ گونه ضرری از اشعه های لیزر مونالیزا برای پوست آلت تناسلی ثابت نشده است. بلکه دقیقا برعکس این نظریه مصداق دارد.

لیزر مونالیزا برای انجام خدمات درمانی و زیبایی در نواحی تناسلی بسیار موثر عمل کرده است. اشعه این دستگاه کم ترین خطری برای فرد ایجاد نمی کند و بیشترین عوارضی که ممکن است برای برخی افراد در مواردی نادر ایجاد شود، تورم، قرمزی و التهاب است و البته این عوارض نیز بستگی به مهارت پزشک دارد. صورتی که پزشک شما از تخصص بالایی برخوردار باشد، روی پوست خود عوارضی را مشاهده نخواهید کرد.

تاثیر لیزر مونالیزا بر رفع عفونت های واژن

بسیاری از خانم ها به عفونت های واژن مبتلا هستند و این مسئله کاملاً طبیعی است. چرا که باکتری هایی برای رشد و حیاتشان به محیطی همچون واژن نیاز دارند. این باکتری ها برای برای بدن مفید هستند و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کنند.

لیزر مونالیزا می تواند شرایط واژن را بهبود ببخشد و با افزایش خونرسانی و کلاژن سازی در واژن محیط مناسبی جهت تغذیه و رشد باکتری ها را فراهم کند. در این صورت باکتری ها می توانند از عفونت های مکرر واژن جلوگیری نمایند.

درمان افتادگی واژن زن با لیزر مونالیزا

لیزر مونالیزا می ‌تواند پوشش سطحی و بافت های واژن را تحریک کنند و باعث جوانسازی این ناحیه شود. برهمین اساس لیزرمونالیزا را روش کاربردی و موثر جهت درمان افتادگی و شل شدگی واژن می دانند.

روش کار دستگاه لیزر مونالیزا چیست؟

لیزر مونالیزا با استفاده از لیزر مخصوص CO2 کار می کند. تاثیر بسزایی در درمان مشکلات زنان دارد. عمل لیزر در کلینیک و به صورت سرپایی انجام می شود و هر جلسه درمان تنها ۵ دقیقه زمان می برد. روش کار آن به این صورت است که ابتدا هندپیس دستگاه در کانال واژینال بیمار جای گرفته می شود و سپس پرتوهای CO2 را به دیواره واژن می تابانند. میزان اشعه لیزر با توجه به شدت مشکل فرد قابل تنظیم است.

با انعکاس لیزر به قسمت های داخلی واژن لایه های زیرین آن تحت تاثیر قرار می گیرد. و برای کلاژن سازی در این بافت ها تحریک سازی انجام می شود. هنگامی که اشعه ها به قسمت انتهایی واژن می رسند، ممکن است زخم های بسیار ریزی را در سطح بیرونی واژن به وجود آورند. اما نگران نباشید بدن شما سریعا اقدام به ترمیم و ایجاد بافت های تازه می کند. البته ناگفته نماند که اثر کلاژن سازی به وسیله دستگاه لیزر مونالیزا رفته رفته و به مرور زمان آشکار می شود. اما بسیاری از بیماران نیز بعد از یک یا دو جلسه ابتدایی اعلام می دارند که تغییرات زیادی را در بدن خود مشاهده نمودند.

با استفاده از لیزر مونالیزا عمل هایی همچون لابیاپلاستی را نیز می توان انجام داد. البته شدت و تمرکز دستگاه قابل تنظیم است و امکان ایجاد برش های میکرونی در قسمت لابیاهای واژن وجود دارد. میزان دقت و تمرکز این دستگاه بسیار بالاست و با استفاده از آن می توان عمل زیبایی واژن را با ظرافت بسیار بالا انجام داد. البته که این میزان ظرافت با چاقوهای جراحی وجود نخواهد داشت و طبیعتاً جای زخم جراحی تا مدت ها روی واژن شما باقی می ماند.

چه افرادی نمی توانند از لیزر مونالیزا استفاده کنند؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم،لیزر مونالیزا یک روش بسیار کم خطر است. و عمدتا عوارض جانبی با خود به همراه ندارد. اما با این حال تمامی خانم ها امکان استفاده از این روش جهت درمان را ندارند. از جمله افرادی که نمی توانند عمل لیزر مونالیزا را انجام دهند، عبارتند از:

• زنانی که تست پاپ اسمیر داده اند و نتیجه مشکوکی از تست حاصل شده است، بهتر است عمل لیزر مونالیزا را انجام ندهند.
  • خانم هایی که به تازگی واژن یا رحمشان را جراحی نموده اند.
  • زنانی که مبتلا به بیماری تنگی مجاری ادراری هستند.
  • خانم هایی که دچار افتادگی رحم شده اند.
  • زنانی که مبتلا به عفونت واژینال به صورت دائمی هستند. تا زمانی که درمان نشده باشند.

توجه داشته باشید در صورتی که این مشکلات در خانم ها برطرف شود، امکان انجام لیزر مونالیزا وجود دارد.

نکات مهم قبل و بعد از لیزر مونالیزا

همانطور که گفتیم، لیزر مونالیزا یک روش غیر جراحی برای درمان و زیبایی زنان است که با استفاده از لیزر Co2 به صورت پالس های کوچک به سطح و عمق واژن تابانده می شود. این روش می تواند در کاهش خشکی واژن، تنگ کردن واژن، رفع زگیل تناسلی، درمان بی اختیاری ادرار، جوانسازی واژن و دیگر مشکلات زنان مؤثر باشد.

برای رعایت نکات قبل و بعد از لیزر مونالیزا، می توانید به این موارد توجه کنید:

• قبل از انجام لیزر، حتما از نداشتن بیماری های جنسی یا عفونت مطمئن شوید. اگر دارویی مصرف می کنید به پزشکتان اطلاع دهید. قبل از انجام لیزر با پزشکتان مشورت کنید تا مطمئن شوید راه مناسبی برای درمان انتخاب کردید.
  • قبل از لیزر، سطح پوست با ژیلت اصلاح شود، به طوری که هیچ ساقه مویی روی آن باقی نماند. باقی ماندن ساقه مو باعث کاهش اثربخشی و افزایش خطر سوختگی می شود.
  • قبل از لیزر، تا 1 ماه قبل از لیزر از برنزه کردن با آفتاب یا سولاریوم خودداری شود. پوست ناحیه مورد نظر نباید به واسطه آفتاب و سولار هرگونه التهاب و یا سوختگی داشته باشد.
  • قبل از لیزر، در صورت بارداری و یا اقدام برای بارداری استفاده از لیزر ممنوع است. انجام لیزر در دوران شیردهی، به دلیل اختلالات هورمونی به وجود آمده، با تأیید پزشک معالج امکان پذیر است.
  • بعد از لیزر، تا 24 ساعت بعد از لیزر دوش گرفته نشود. از مواردی که باعث تحریک پوست می شود مانند (استخر، سونا، تزریق بوتاکس و …) خودداری شود.
  • بعد از لیزر، جهت رفع التهابات و سوختگی، روزی 3 بار از کرم ترمیم کننده همچون مدیلن، آلفا، برناگل، میموزا سیگل و …. استفاده شود و برای رفع خارش، قرص هیدروکسیزین یا سیتریزین شبی یک عدد مصرف شود.
  • بعد از لیزر، تا 1 ماه بعد از لیزر از هرگونه رابطه جنسی خودداری شود.

تعداد جلسات برای لیزر مونالیزا

تعداد جلسات لیزر مونالیزا بستگی به نوع و شدت مشکل شما دارد. بعد از مراجعه به یک کلینیک تخصصی لیزر و معاینه پزشک متخصص برای لیزر مونالیزا می توانید از حدود تعداد جلسات مورد نیازتان مطلع شوید. ولی به طور کلی، اغلب مشکلات واژینالی با ۲ تا ۳ جلسه لیزر مونالیزاتاچ درمان می شوند، به جز عمل لابیاپلاستی با لیزر که در یک جلسه انجام می شود.

لیزر مونالیزا برای خشکی واژن

لیزر مونالیزا یک روش درمانی برای خشکی واژن است که با استفاده از اشعه لیزر دی اکسید کربن، بافت دیواره واژن را تحریک می کند و باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. این روش درمانی می تواند باعث افزایش رطوبت، لغزندگی و انعطاف پذیری واژن شود و درد و ناراحتی در هنگام رابطه جنسی را نیز کاهش دهد.

لیزر مونالیزا برای خشکی واژن یک روش غیرتهاجمی و آرام است که در مطب یا کلینیک انجام می شود و نیاز به بیهوشی ندارد.

این روش معمولاً ۳ تا ۴ جلسه نیاز دارد و هر جلسه حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد.  عوارض جانبی لیزر مونالیزا معمولاً خفیف و موقت هستند و ممکن است همراه با سوزش، خارش، تورم یا خونریزی بسیار کم باشند.

لیزر مونالیزا برای جای جوش

آیا لیزر مونالیزا برای از بین بردن جای جوش مفید است؟ در واقع لیزر مونالیزا یک روش درمانی برای جای جوش و اسکارهای جزئی است که با استفاده از لیزر دی اکسید کربن، بافت آسیب دیده پوست را از بین می برد و بافت جدید و سالم را تحریک می کند.

این روش درمانی می تواند به بهبود ظاهر پوست، کاهش اندازه منافذ، افزایش کلاژن و الاستین و کاهش چین و چروک پوست کمک کند. لیزر مونالیزا برای جای جوش نیز یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است که در مطب یا کلینیک انجام می شود و نیاز به بیهوشی ندارد.

لیزر مونالیزا برای زگیل تناسلی

لیزر مونالیزا یک روش درمانی برای زگیل تناسلی است که با استفاده از لیزر دی اکسید کربن، زگیل های ایجاد شده در ناحیه تناسلی را از بین می برد. این روش درمانی دارای مزایای زیر است:

• مناسب برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
  • بدون درد و خونریزی می باشد.
  • تنها در یک جلسه انجام می شود
  • احتمال عود و بازگشت بیماری با این روش وجود ندارد.
  • میزان موفقیت آن بسیار بالاست.
  • تحت بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی نیست.
  • نیازی به پانسمان و تعویض روزانه نیز نمی باشد.

در واقع می توان گفت لیزر مونالیزا برای زگیل تناسلی یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است که در مطب دکتر مهزاد احمدی انجام می شود و نیاز به بیهوشی ندارد. عوارض جانبی لیزر مونالیزا معمولاً خفیف و موقت هستند و ممکن است شامل سوزش، خارش، تورم یا خونریزی کم باشند.