تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی

پرینورافی و واژینوپلاستی هر کدام به عنوان نوعی روش جراحی جهت تنگ کردن واژن می باشند که از جهات مختلف تفاوت هایی نیز دارند. تفاوت اصلی این دو در این است که پرینورافی یک جراحی می ‌باشد که موجب ترمیم پرینه می ‌شود اما واژینوپلاستی نوعی عمل است که کمک می‌ کند دیواره‌ های واژن به هم نزدیک شوند. در ادامه به تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی از جهات مختلف می پردازیم.

 

تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی

تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی از جهات مختلف

روش های جراحی واژینوپلاستی و پرینورافی هر دو برای تنگ نمودن واژن استفاده می شوند. اما از جهات مختلفی با هم تفاوت هایی نیز دارند که در ادامه هر یک را بیان می کنیم:

محل انجام جراحی

عمل پرینورافی در قسمت ورودی واژن و یا پرینه انجام می شود اما عمل واژینوپلاستی در داخل دستگاه تناسلی و روی دیواره های کانال واژن صورت می گیرد.

نحوه جراحی

در روش جراحی پرینورافی عضلاتی که پاره یا شل شده باشد، در ناحیه پرینه به یکدیگر نزدیک می شوند تا فاصله بین مقعد و دهانه واژن استاندارد باشد. اما در عمل واژینوپلاستی، عضلات داخل کانال واژن که دچار شلی، کشیدگی یا پارگی شده اند، به یکدیگر بخیه زده می شوند.

نتیجه جراحی

در روش جراحی پرینورافی، دهانه ورودی و مدخل واژن تا حد زیادی تنگ می شود و چسبندگی بین ناحیه مقعد و مدخل واژن به طور کامل رفع می شود. اما در روش واژینوپلاستی کانال واژن به اندازه ای تنگ می شود که حدود دو انگشت جا داشته باشد و دخول به راحتی و بدون درد انجام شود.

وضعیت بیمار

انتخاب نوع روش جراحی تنگ کردن واژن بسته به وضعیت بیمار توسط پزشک تعیین می شود مثلا  برای خانم هایی که در سن باروری قرار ندارند، یا دیگر بچه ای نمی خواهند، و عضلات واژن دچار آسیب شده است، عمل واژینوپلاستی توصیه می شود.

اما روش پرینورافی برای خانم هایی توصیه می شود که باردار نشده اند یا کانال واژن آنها دچار آسیب دیدگی نشده و فقط دهانه واژن کمی حالت شلی و افتادگی دارد.

پرینورافی چگونه انجام می شود؟

پرینورافی در حقیقت یک روش درمانی زیبایی محسوب می شود به این صورت که حین جراحی دیواره ها را به هم نزدیک می کنند تا نتیحه مورد انتظار بدست آید. لازم به ذکر است مشکلاتی همچون بوی بد واژن و یا عفونت هایی که در این ناحیه رخ می دهد را می توان با استفاده از روش پرینورافی حل کنند.

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *