تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی دغدغه ای است که برای بسیاری از زوجین مطرح است. و گاها از بابت کم بودن تعداد رابطه احساس نگرانی می کنند. میزان کمیت رابطه به توافق طرفین بستگی دارد. و این عدم توافق می توانید باعث ایجاد اختلافات و مشکلات حادی در زندگی زناشویی شود. حتما شما هم از رسانه های مختلف، دوست و آشنا شنیده اید. که تعداد رابطه جنسی باید زیاد باشد. تا علاقه طرفین به یکدیگر ثابت شود. اما در حقیقت اینگونه نیست. ابتدا باید تغییر نگرش اساسی در خصوص مقایسه رابطه خود با دیگران داشته باشیم. چون هیچ کسی با دیگری در شرایط یکسان و مشابه قرار ندارد. و تعداد روابط نیز نمی تواند برای همه یکسان باشد. موارد زیادی در کمیت رابطه جنسی زناشویی موثر است که در اینجا هر یک را به طور اجمالی بیان می کنیم.

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی

عوامل موثر بر کاهش روابط جنسی

عوامل زیادی وجود دارند که بر کاهش روابط جنسی تاثیرگذار هستند. مثلا افزایش سن یکی از مهم ترین عامل در تعدد رابطه جنسی است. مثلا در سنین 18 تا 29 سالگی به طور معمول حدود دو بار در هفته باید باشد. در سنین 30 تا 39 سالگی در ماه حدود پنج یا شش بار و همینطور با افزایش سن رابطه جنسی نیز کاهش پیدا می کند. البته این آمار دقیق نیست و صرفا سن نمی تواند تعیین کننده تعدد رابطه باشد.

عامل دیگری که  در میزان رابطه جنسی موثر است. تغییر در سبک زندگی، مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی و اضطراب است.

بارداری و زایمان نیز مورد دیگری است که باعث کاهش میزان رابطه جنسی می شود. که البته این دوران طبیعی است و باید زوج صبوری کافی به خرج دهد.

نتیجه گیری

نکته مهمی که در رابطه جنسی باید در نظر داشته باشید. این است که رابطه جنسی وقت و ساعت خاصی ندارد. و برای ایجاد رابطه باید انرژی و تمایل کافی برای هر دو وجود داشته باشد. تا بالاترین لذت را از رابطه ببرند.

مثلا زوجی در یک هفته 10 بار رابطه دارند اما پس از این هفته، ممکن است تا 1 ماه رابطه جنسی نداشته باشند. بنابراین، قانون خاصی وجود ندارد که بتوان گفت براساس آن تعداد رابطه جنسی می تواند در زندگی تاثیرگذار باشد. البته کم بودن رابطه در حد غیرمعمول و به طور همیشگی ممکن است باعث ایجاد اختلافات و مشکلات خاصی شود. اما کم بودن تعداد دفعات نزدیکی در یک دوره کوتاه دلیل بر میلی جنسی نیست.

 

 

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *