محافظت در برابر آلودگی هوا در بارداری

محافظت در برابر آلودگی هوا در بارداری

در این مقاله اطلاعات جامعی در خصوص روش های محافظت در برابر آلودگی هوا در بارداری در اختیارتان قرار می دهیم.

محافظت در برابر آلودگی هوا در بارداری دکتر مهزاد احمدی از جمله عوارض یا علائم قرار گرفتن دراز مدت در معرض آلودگی هوا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • خس خس سینه
  • سرفه
  • ایجاد بیماری های تنفسی نظیر آمفیزم و آسم
  • سوزش بینی و چشم
  • تنگی نفس در اثر آسیب دیدگی ریه‌ ها و قلب
  • خستگی مزمن
  • سرطان

روش های محافظت در برابر آلودگی هوا در بارداری

در دوران بارداری اجتناب کامل از تهدید کننده‌ های سلامت نظیر آلاینده ها امکانپذیر نمی باشد؛ ولیکن اقدامات بسیار زیادی برای کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا وجود دارد، که عبارتند از:

یک دستگاه تصفیه هوا برای منزل خود تهیه کنید.

حتماً شاخص کیفیت هوا را بخوانید؛ حتی اگر هوا پاکیزه و صاف به نظر آید، امکان دارد آلوده باشد. توصیه می شود هر روز گزارش شاخص کیفیت هوا را بررسی نمایید تا از میزان آلودگی هوا اطلاع یابید.

در خانه بمانید: پوست درصد زیادی از هر چیزی را که با آن تماس پیدا می کنید، جذب می نماید و همانطور که می دانید گسترده ترین عضو بدن می باشد و حتی اگر در هوای آلوده ماسک بزنید، پوست ذرات معلق را جذب خواهد کرد؛ لذا در صورت آلودگی هوا جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوید.

از هوای اطراف خود حفاظت کنید: زمان روشن کردن شومینه، پخت و پز، نقاشی و یا حتی مواقعی که از اسپری مو استفاده می نمایید موجب افزایش آلودگی هوای اطرافتان میشوید. با بکارگیری از هود حین آشپزی و چک کردن دائم لوله‌ های بخاری و سنسورهای دود محیط خود را همواره سالم نگه دارید.

از جمله روش های محافظت در برابر آلودگی هوا در بارداری استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا می باشد. باید گفت گیاهان می‌ توانند هوای شما را به طور طبیعی فیلتر کنند. برخی انوع گیاهان نظیر سانسوریا و گل عنکبوتی، ترکیبات آلی فرّار را از هوای شما خارج می کنند و اکسیژن تازه و تمیز را جایگزین دی اکسید کربن می‌ کنند.

تغذیه سالم و مناسب: استفاده از مواد غذایی مثل میوه و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ‌هایی مانند ویتامین ث اثرات زیان بار آلاینده‌ ها را تعدیل می ‌کند.

 

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *