علائم عفونت دستگاه تناسلی مردان


علائم عفونت دستگاه تناسلی مردان

یکی از مشکلات عدیده ای که در سیستم تولید مثل و آلات تناسلی مردان اتفاق می افتد، عفونت های ناشی از روابط جنسی کنترل نشده است. عواملی مانند عفونت، باکتری، ویروس و قارچ از طریق روابط جنسی منتقل می شوند و علائم عفونت دستگاه تناسلی مردان را ایجاد می کند. ای علائم بعد از مدت بسیار کوتاهی پیشرفت می کنند و گاها ممکن است هیچ گونه نشانی از خود به جای نگذارند. به همین جهت درمان به موقع این بیماری ها از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا می توانند بر قدرت باروری مردان تاثیر داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علائم عفونت دستگاه تناسلی مردان و روش های درمانی این بیماری بپردازیم.

 

علائم عفونت دستگاه تناسلی مردان

انواع بیماری عفونت دستگاه تناسلی مردان

تبخال تناسلی

تبخال تناسلی از طریق رابطه با شریک جنسی که دارای عفونت است، اتفاق می افتد. بعد از یک هفته علائمی همچون خارش و درد در ناحیه تناسلی بیضه و مقعد ایجاد می شود. به تدریج این بیماری حاد می شود و تاول هایی را در نواحی تناسلی بدن ایجاد می کند.

زگیل تناسلی

این بیماری نیز از طریق رابطه جنسی منتقل می شود و باعث ایجاد توده های گوشتی به رنگ صورتی در نواحی تناسلی و مقعد می شود.

عفونت تریکومویای

این بیماری علائم خاصی ندارد و در قسمت های مجاری ادرار و غده پروستات به وجود می آید.

سوزاک

در این نوع عفونت یک باکتری به نام گونوک وارد مجرای تناسلی مردان می شود و بعد از گذشت 2 تا 10 روز بعد از ارتباط جنسی با علائمی همچون درد و سوزش در هنگام دفع ادرار همراه خواهد بود. همچنین ممکن است ترشحی زرد یا سبز رنگ از فرد خارج شود که نشان از عفونت در این قسمت می باشد.

التهاب مجاری ادراری

این عفونت نیز مانند سوزک در هنگام تخلیه ادرار همراه با درد و سوزش همراه است. البته ترشحاتی هم از آن بیرون می ریزد.

سیفلیس

سفلیس یک نوع بیماری است. که هم در زنان و هم در مردان ایجاد می شود ولی در مردان بیشتر اتفاق می افتد. این نوع عفونت نیز مانند سایر انواع عفونت بر اثر رابطه جنسی و ورود باکتری به وجود می آید. زخم هایی بدون درد در ناحیه تناسلی ایجاد می کند . و اگر این بیماری به موقع تشخیص داده نشود در سایر اعضای بدن از جمله پاها منتشر می شود. و در آن زمان درمان آن بسیار سخت خواهد شد.

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *