کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی تراپی واژن چیست؟ کربوکسی تراپی واژن، بهترین راه حل برای جوانسازی واژن می باشد .  با افزایش سن ، پوست دچار تغییرات میشود. که این تغییرات می تواند از قبیل تیرگی قسمت های از بدن و چین و چرک هم باشد . در حقیقت پوست ، زیبایی و  شفافیت و شادابی  اولیه خود را از دست می دهد. یکی از اندام های بدن واژن است که به دلیل عوامل ژنتیکی و بالا رفتن سن  دچار چین و چروک و تیرگی  می شود. برای درمان این مشکل ، کربوکسی یکی از بهترین ؛ بی خطرترین و ایمن ترین روش ها می باشد که با استفاده از  دستگاه کربوکسی تراپی و تزریق ، هر دو این ها  با  گاز  کربن دی اکسید به قسمت واژن انجام می شود.  که باعث  مویرگ سازی ؛ بالا بردن گردش خون و اکسیژن سازی صورت می گیرد . این روش زیبایی حدود 25سال پیش در اروپا بوجود آمد. در آن زمان آب های معدنی در عمق زمین جوشانده می شد و درون آن گازی بنام دی اکسید کربن وجود داشت این آب ها مانند سونا و جکوزی عمل می کرد و افرادی که از این آب ها استفاده می کردند اگر  دچار زخم ها یا گرفتگی بودند پس از مدت بسیار کوتاهی این مشکلات بر  طرف می شد. در ادامه این نوشته همراه ما باشید تا با این روش درمانی بیشتر آشنا شویم.

 

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کاربرد کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی کاربردهای زیادی در زمینه های مختلفی دارد.مثلا برای جوانسازی پوست، بهبود ترک های پوستی، سفید کردن ناحیه تناسلی، رفع مشکلات پوستی ناشی از بارداری و کاهش وزن بسیار کاربردی است.

همچنین دردهای مفصلی و عصبی را بهبود می بخشد. و باعث خونرسانی به کلیه قسمت های بدن می شود.

برای زخم های دیابتی، رفع مشکلات واژینالی و بهبود میل جنسی و بهبود خشکی واژن نیز بسیار مفید و کاربردی است.

البته ناگفته نماند کربوکسی تراپی را می توان با سایر روش های زیبایی همزمان انجام داد. در این صورت نتیجه بهتری نیز بدست خواهد آمد.

و همچنین می توان از این روش برای نواحی مانند کشاله ران، روی سینه و زیر بغل و گردن هم استفاده کرد. پس از استفاده از این روش نتایج بسیار عالی مشاهده شده است.

مزایای کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن مزایایی بسیار زیادی دارد. از قبیل :

خشکی واژن را درمان می کند

درد و خارشی ک هنگام رابطه جنسی ایجاد می شود را درمان می کند

زیبایی واژن هم از لحاظ رنگ و ظاهری را افزایش می دهد

جذابیت جنسی را افزایش می دهد

نقطه جی که باعث میل جنسی و لذت هنگام رابطه می باشد را افزایش می دهد

و می توان از دیگر مزایای کربوکسی تراپی به سرپایی بودن این عمل زیبایی زنانه  و همچنین عدم بستری بعد از انجام کار کربوکسی تراپی اشاره کرد.

این عمل موجب افزایش اعتماد بنفس در افراد نیز می شود.

شل بودن و چین و چروک های اطراف واژن را درمان می کند

استریا ها را درمان می کند

سلولیت ها را از بین می برد و ناحیه اطراف واژن را جوانسازی می کند

زخم های که ایجاد شده است را ترمیم می ‌بخشد

تیرگی واژن را از بین می برد

 

 

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

علت کربوکسی تراپی واژن

بسیاری از افراد برای درمان تیرگی واژن به کربوکسی تراپی روی می آورند. اما دلیل این تیرگی ها چه چیزی می تواند باشد؟ در اینجا به چند مورد از علل تیرگی واژن اشاره می کنیم:

عوامل ارثی و ژنتیکی

افزایش سن و بالا رفتن طول عمر

اختلالات هورمونی و برهم خوردن هورمون به دلایل مختلف

استفاده زیاد از ژیلت و تیغ

چاقی بیش از حد

اختلالات غددی

البته با همه این موارد جای نگرانی وجود ندارد و خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی این مشکل با روش های مختلفی که برای سفید کردن واژن به وجود آمده قابل درمان است.

دکتر مهزاد احمدی متخصص زنان و زایمان و جراحی زیبایی از جمله پزشکان سرشناس کشور است که سابقه درخشانی در خصوص زیبایی واژن و کربوکسی تراپی دارد.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

روشنی و جوان سازی با کم ترین درد در کوتاه ترین و کم ترین درد ممکن این تکنیک انجام می شود. خون ریزی بسیار کم اتفاق می افتد. کربوکسی تراپی تکنیکی سر پایی و بدون نیاز به بستری شدن است.

نحوه انجام عمل بدین صورت است که  تزریق گاز کربن دی اکسید با استفاده از دستگاه  کربوکسی  انجام می شود و این موجب باز شدن مسیر عروق می شود و خون رسانی به روند طبیعی خود بر می گردد و با افزایش خون رسانی و اکسیژن نواحی نحت درمان تغذیه می شوند که موجب گسترش بافت پوست و سلول  می شود. در نهایت مشکلاتی که در این نواحی از پوست وجود داشته است بر طرف می شود.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی

تعداد جلسات کربوکسی تراپی بنا بر نظر پزشک متفاوت است. برای گرفتن نتیجه مطلوب از کربوکسی تراپی واژن تعداد جلسات را به پزشک خود واگذار نمایید . چون نتیجه واقعی و خوبی که از کربوکسی تراپی بخواهیم بگیریم. بسته به شرایط و بدن شما دارد. اما بطور کلی تعداد جلسات کربوکسی تراپی 6 تا 10 جلسه است. که هر جلسه 15 دقیقه تا نیم ساعت زمان نیاز دارد. فاصله زمانی بین هر جلسه نیز هر دوهفته یکبار است. یا بنا به نظر پزشک متغیر خواهد بود. همچین تعداد دفعات کربوکسی تراپی به این بستگی دارد که برای چه نواحی از بدن انجام می شود به طور مثال کربوکسی تراپی چشم 8 جلسه است که جلسات بین 2 تا 4 هفته فاصله دارند اما برای کربوکسی تراپی جای جوش نیاز به 6 تا 10جلسه درمان است که بین هر جلسه 7 تا  14روز فاصله است.

مدت زمان کربوکسی تراپی واژن

مدت زمان تکنیک کربوکسی تراپی به عوامل زیادی بستگی دارد که عبارتند از: جنس پوست، سن و ریَکشنی که پوست نسبت به گاز co2 نشان می دهد. کربوکسی تراپی  واژن ،  تا 6 ماه می تواند  ماندگاری داشته باشد که افراد می توانند برای ماندگاری بیش تر، تعداد دفعات این کار را بالا ببرند که حد معمول این عمل ۶ الی ۱۰ جلسه می باشد که هر دو هفته یک بار و یا در یک بازه زمانی مشخص انجام می شود. البته باید به این نکته توجه داشت که عوامل محیطی و آلودگی هایی از قبیل مصرف دخانیات در ماندگاری اثر کربو کسی تراپی اثر سوء دارد.

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

تکنیک کربوکسی تراپی واژن

تکنیک کربوکسی تراپی واژن با استفاده از گاز co2 صورت می گیرد. در این تکنیک چون گاز کربن دی اکسید غلظت بالایی دارد اکسیژن از هموگلوبین جدا می شود و در اختیار بافت واژن قرار می گیرد. در این شرایط عروق خونی باز می شود و گردش خون افزایش می یابد. و عروق تازه ای تولید می شود. همچنین کربوکسی تراپی، متابولیسم ناحیه واژن را افزایش می دهد. این روش عارضه خاصی نداشته و به مراقبت خاصی نیز احتیاج ندارد. البته بعد از کربوکسی تراپی تا حدودی درد و سوزش در ناحیه واژن احساس می شود که بصورت موقتی است. بعضی از افراد، تصور می کنند که گاز  CO2 ممکن است سمی بوده و خطراتی را برای بدن به دنبال داشته و نباید از این روش استفاده کنند. این تصور غلط بوده و با تولید گاز کربن دی اکسید در بدن و وارد شدن به خون، عمل اکسیژن رسانی از ریه ها خارج می شود.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی واژن

ماندگاری کربوکسی تراپی در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله: سن، جنس پوست، ویژگی های پوست و … البته اینکه دوره های کربوکسی تراپی به طور مشخص باشد و مطابق با دستور پزشک انجام شود مسئله مهم دیگری است که در کربوکسی تراپی و ماندگاری آن تاثیر دارد. البته عوامل محیطی و آلودگی هایی از قبیل مصرف دخانیات در ماندگاری اثر کربوکسی تراپی تاثیر سوء دارد. برای کسب نتیجه مطلوب بین 6 تا 10 جلسه برای انجام کربوکسی تراپی کافی خواهد بود و هر جلسه درمانی هم مدت زمان بین 10 تا 25 دقیقه طول می کشد. به طور کلی با در نظرز گرفتن همه شرایط مناسب می توان گفت این روش حدود 6 ماه برای شما ماندگاری دارد.

دستگاه کربوکسی تراپی واژن چگونه عمل می کند؟

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که گاز CO2 یا کربن دی اکسید را در مخزن خود نگه داری می کند. در این مخزن لوله هایی قرار دارد که میزان کربن دی اکسید را کنترل می کند. و قابل تنظیم توسط پزشک است.

گاز کربن دی اکسید به لوله منتقل می شود و پزشک آن را با استفاده از یک سوزن باریک به بدن بیمار تزریق می کند.

در این مرحله مهارت و تخصص پزشک اهمیت بسیار بالایی دارد. سابقه و تجربه پزشک در خصوص جوانسازی و جراحی زیبایی واژن در نتیجه کار بسیار تاثیرگذار است. پیشنهاد ما به شما دکتر مهزاد احمدی متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان است. و با افزایش سرعت گردش خون در ناحیه تزریق میزان کمبود اکسیژن تامین می شود و پوست شروع به کلاژن سازی و بازسازی می کند و محل مورد نظر درمان می شود. دستگاه های کربوکسی تراپی دارای 4 نوع است از جمله: دستگاه کربوکسی تراپی پرتابل، دستگاه کربو کسی تراپی آنالوگ، دستگاه کربوکسی تراپی دیجیتالی، دستگاه کربوکسی تراپی دیجیتال پلاس

کربوکسی تراپی برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که به بیماری های خاصی مبتلا هستند از جمله سرطان

افرادی که کم خونی شدید دارند. چون کربوکسی تراپی ممکن است با خونریزی همراه باشد و برای این افراد دردسرساز شود.

بیمارهایی که دیالیز انجام می دهند.

خانم هایی که بیماری پوستی خاصی دارند.

افرادی که آسم یا بیماری تنفسی دارند نیز برای کربوکسی تراپی مناسب نیستند.

کسانی که مبتلا به بیماری گلوکوم هستند. به این صورت که فشارهای عصبی باعث ایجاد نابینایی موقت در آن ها می شود.

خانم ها در زمان بارداری و شیر دهی

افرادی که آمبولی ریه در طی سال های اخیر داشته اند.

کسانی که عفونت پوستی دارند.

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی واژن چیست

برای اینکه بتوانید از کربوکسی تراپی واژن نتایج بهتر و ایمن تری داشته باشید، مراقبت های قبل و بعد از آن را جدی بگیرید. این مراقبت ها بسیار مهم است. و شامل موارد زیر می باشد:

  • از استحمام و شستشوی ناحیه موردنظر تا ۲۴ ساعت بعد از انجام کربوکسی تراپی خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب و برنزه کردن تا یک ماه بعد از انجام کربوکسی تراپی اجتناب کنید و از ضد آفتاب با spf بالا استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین و ورزش هایی که موجب تعریق می شوند تا ۴۸ ساعت بعد از انجام کربوکسی تراپی خودداری کنید.
  • از فشار دادن یا ماساژ دادن به ناحیه موردنظر تا ۷۲ ساعت بعد از انجام کربوکسی تراپی خودداری کنید.
  • از داروها و کرم هایی که پزشک معالج تجویز کرده است به صورت منظم استفاده کنید و از مصرف داروها و کرم ها به صورت خودسرانه خودداری کنید.
  • در صورت داشتن هرگونه علامت عفونت، التهاب، خونریزی، درد شدید یا واکنش آلرژیک به پزشک مراجعه کنید.
  • جلسات معاینه و پیگیری بعد از کربوکسی تراپی را به صورت منظم انجام دهید و نظرات و دستورالعمل های پزشک را رعایت کنید.

این مراقبت ها می توانند به شما کمک کنند تا از اثرات مثبت کربوکسی تراپی بیشتر بهرهمند شوید و از عوارض احتمالی آن جلوگیری کنید.

آیا کربوکسی تراپی واژن درد دارد

همانطور که گفتیم، کربوکسی تراپی یک روش زیبایی – درمانی است که با تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست، می تواند به جوانسازی پوست، کاهش چربی های موضعی، از بین بردن ترک های پوستی و سلولیت و بهبود عملکرد واژن کمک کند.

این روش تقریباً بدون درد است و برخی از پزشکان قبل از قرار دادن سوزن، کرم بی حس کننده را در محل تزریق مالش می دهند.

در طی درمان، ممکن است احساس کمی سوزش، فشار و کبودی داشته باشید که پس از چند ساعت یا روز رفع می شوند. برای داشتن نتایج بهتر و ایمن تر از این روش، مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی بسیار مهم است.

هزینه کربوکسی تراپی واژن

هزینه کربوکسی تراپی واژن متغیر است و بستگی به عواملی مانند درجه تیرگی واژن، وضعیت سلامتی زنان، منطقه درمانی، تعداد نوبت ها و حق الزحمه پزشک دارد. برای دانستن هزینه دقیق کربوکسی تراپی، بهتر است با مطب دکتر مهزاد احمدی متخصص زنان و زایمان و جراحی زیبایی زنان تماس بگیرید و با ایشان مشورت کنید.

کلام آخر

کربوکسی تراپی راه حلی  بسیار ساده است که به صورت سطحی انجام می شود و ظاهر زیباتری به واژن می بخشد . به همین جهت  فرد می تواند بلافاصله بعد از آن به انجام کارهای روزانه بپردازد. لازم به ذکر است که برای انجام این روش حتما به افرادی که دارای مهارت و تخصص هستند مراجعه کنید. متاسفانه در سال های اخیر به دلیل استقبال خوبی که از این روش شده بسیاری از مراجعین مورد کلاهبرداری قرار گرفتند. دکتر مهزاد احمدی متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان از بهترین پزشکان برای کربوکسی تراپی با تجربه عالی و درخشان هستند.

 

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *