جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

واژن در ناحیه تناسلی زنانه ممکن است بر اثر عوامل مختلفی دچار شل شدگی، چین و چروک و مواردی از این دست گردد. در چنین شرایطی بهترین شیوه برای رفع این عوارض استفاده از کربوکسی تراپی ست. جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی می تواند در بهبود تمامی مشکلات ظاهری واژن مفید باشد.

 

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپیعلت افتادگی و شل شدگی واژن

واژن با توجه به کارکرد و نوع فعالیت می تواند بر اثر عوامل متنوعی، طراوت و شادابی خود را از دست بدهد. این عوامل عبارتند از:
– افزایش سن
– زایمان
– افزایش وزن
– دستکاری های بی مورد مانند خشک کردن همراه با فشار بیش از اندازه
– کاهش شدید وزن
– برخی بیماری ها و عفونت ها
– ورزش های سخت و سنگین
– رابطه جنسی طولانی مدت
– یائسگی
اینها از مهم ترین مواردی هستند که سبب آسیب به واژن می شوند.

شیوه انجام جـوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

امروزه روش های مختلفی جهت جوانسازی واژن در کلینک ها انجام می شود که یکی از بهترین و کم  خطرترین آن‌ها روش کربوکسی تراپی واژن است. برای انجام کربوکسی تراپی، پس از معاینه و تعیین روز عمل، به مطب یا کلینیک متخصص مراجعه خواهید کرد. برای انجام کربوکسی تراپی واژن نیازی به بیهوشی کامل نیست و توسط بیهوشی موضعی می توان این عمل را به صورت سرپایی انجام داد.
متخصص ابتدا مقداری گاز دی اکسید کربن یا همان کربوکسی را داخل بافت واژن و اطراف تزریق می کند. این عمل سبب افزایش غلظت دی اکسید کربن نسبت به اکسیژن در ناحیه مربوطه می شود. سپس به تدریج با افزایش گردش خون و مویرگ سازی های جدید و همچنین ایجاد تارهای کلاژن الاستین می توان به واژنی جوان، زیبا و بدون چروک دست یافت. جوان سازی واژن با کربوکسی تراپی یکی از بهترین شیوه های جوانسازی واژن در زنان است که به دلیل تاثیر فوری و همچنین تقریباً بدون درد بودن، طرفداران فراوانی دارد. در روش کربوکسی تراپی مسیر عروق ناحیه واژن باز می شود و در نتیجه خون رسانی در محل به خوبی صورت می گیرد. افزایش خون رسانی منجر به افزایش اکسیژن در سلول های ناحیه شده که منجر به ترمیم بافت و جوانسازی می‌شود.

مزایای جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

در هر شیوه علمی و پزشکی می توان مزایای فراوانی ذکر کرد. در مورد جوانسـازی واژن با کربوکسـی تراپی نیز می توان به موارد بسیار مهمی اشاره نمود:
– مقدار بسیار کمی درد دارد که به سرعت از بین می رود
– تاثیر آن بسیار فوری و موثر است
– نیازی به برش واژن و ناحیه اطراف نیست
– از هیچ ماده شیمیایی در انجام کربوکسی تراپی استفاده نمی شود
– چون برش وجود ندارد، در نتیجه خبری از بخیه و جای دوخت هم نیست
– دوران نقاهت در این شیوه بسیار کوتاه و راحت است

– برطرف کردن جای زخم اسکارها ترک های حاملگی و ترکهای ناشی از چاقی و لاغری در ناحیه واژن

– رفع افتادگی و شلی و خشکی بافت واژن و همچنین روشن شدن این ناحیه با تحریک کلاژن‌سازی

– در کربوکسی تراپی به دلیل بالا رفتن سطح کربن دی اکسید در سلول های آن ناحیه سیستم ایمنی حساس شده و سلول‌های چربی را آلوده تلقی می‌کند و آن‌ها را از بین می برد. بنابراین با کربوکسی تراپی عملا سلولیت در ناحیه واژن برطرف می‌شود.

عوارض کربوکسی تراپی واژن

هر چند این روش جوانسازی واژن روشی کمتر تهاجمی و بدون عوارض است اما در هر صورت بعد از کربوکسی تراپی در محل تزریق گاز در ناحیه تناسلی کمی درد، سوزش و یا کبودی احساس می‌شود که کاملا طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف می شود. هر چه پزشک مجرب تر و متبحر باشد عوارض کمتر خواهد بود.

چه کسانی نباید جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی را انجام دهند؟

– افراد مبتلا به کم خونی شدید
– افراد مبتلا به سرطان
– خانم هایی که بیماری حاد تنفسی و آسم دارند
– مبتلایان به گلوکوم
– افراد دیالیزی
– خانمهایی که دیابت دارند
– بیماران مبتلا به بیماری های پوستی
– ….

کربوکسی تراپی واژن برای دختران باکره

وقتی صحبت از اندام تناسلی زنانه و خدمات مربوط به آن و واژن می شود، سوالی که برای دختران مجرد پیش می آید، این است که آیا من هم می توانم این خدمات را انجام دهم؟ آیا این روش سلامتی ام را به خطر می اندازد و یا باعث می شود از نتیجه انجام آن پشیمان شوم؟

باید بگوییم که تمام این نگرانی ها را دور بریزید.

کربوکسی تراپی واژن بی خطر ترین روش برای زیبا سازی واژن است و شامل هیچ گونه تهدید، خطر و محدودیتی نمی باشد.

پس دختران باکره هم می توانند زیبایی واژن خود را به وسیله دستگاه کربوکسی تراپی انجام دهند. شما دختران مجرد می توانید به منظور رفع تیرگی واژن خود از روش کربوکسی تراپی بدون آنکه خطری شما را تهدید کند استفاده کنید. البته این که دختران مجرد بتوانند از این روش استفاده کنند یا نه به طرز تفکر خانواده هایشان هم بستگی دارد. برای بعضی از این دختران مجرد امکان انجام این روش به خاطر طرز فکر خانواده هایشان غیر ممکن است که این موضوع نیازمند بروز کردن افکار مردم توسط جامعه است. ما به شما توصیه می کنیم  که همراه با مادر یا خواهر به پزشک متخصص ابن حوزه مراجعه کنید تا بتوانید با مشاوره صحیح، این روش از خدمات زیبایی را با رضایت خانواده انجام دهید.

مراقبت های پس از جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

ناحیه واژن به دلیل حساس بودن، پس از انجام کربوکسی تراپی نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد تا بتوان نتایج بسیار مثبت کربوکسی تراپی را تثبیت نمود. چنانچه موارد مراقبتی پس از جوانسازی واژن با این شیوه به درستی رعایت نگردد ممکن است نیاز به کربوکسی تراپی در تعداد جلسات بیشتری داشته باشید. در نتیجه بهتر است حتماً نکات مهم زیر را پس از کربوکسی تراپی رعایت کنید:

  • در روز انجام کربوکسی تراپی بلافاصله آرایش نکنید. آرایش در این روز ممنوع است!
  • پس از کربوکسی تراپی واژن استخر نروید.
  • پس از کربوکسی تراپی تا 4 ساعت محل تزریق را نشویید.
  • به دلیل تزریق دی اکسید کربن به ناحیه واژن بهتر است واژن و کل بدن خود را در معرض هوای خنک قرار دهید.
  • تاثیرات فوری جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی در یک جلسه به دست نخواهد آمد و گاهی نیاز به تکرار آن خواهید داشت.
  • دقت کنید تا زمانی که ناحیه تناسلی شما دچار کبودی و التهاب است لباس‌های تنگ و غیر نخی نپوشید و بهداشت را نیز رعایت کنید.
  • پس از کروبوکسی تراپی واژن بلافاصله ورزش سنگینن کنید و این ورزش را چند روزی به تاخیر بیندازید.
  • چنانچه دچار برخی التهابات پوستی شُدید نگران نباشید، مشکل خاصی نیست و به سرعت رفع خواهد شد.
  • حتماً پس از عمل، آب خنک میل کنید تا شرایط بدنی شما ثابت شود.

رعایت این نکات مهم می تواند سلامتی شما و تاثیرات مثبت کربوکسی تراپی واژن را تثبیت نماید.

تعداد جلسات جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

قبل از تعیین تعداد جلسات کربوکسی تراپی باید خواسته خود را با پزشک مربوطه مطرح کنید. تعیین تعداد جلسات کربوکسی تراپی واژن بستگی زیادی به میزان تیرگی ناحیه دارد و معمولا 4 تا 8 جلسه طول می کشد تا نتیجه مورد نظر دریافت شود. هر جلسه نیز به طور میانگین بین 10 تا 25 دقیقه طول می کشد. همچینین بین جلسات کربوکسی تراپی واژن یک تا دو هفته استراحت نیاز است تا بافت فرصت ترمیم داشته باشد. یک تا دو جلسه ترمیم در سال نیز ماندگاری اثرات کربوکسی تراپی را بالا می برد.

 

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

هزینه کربوکسی تراپی چقدر است؟

مطمئنا برای انجام هر خدمات زیبایی درمانی، بعد از مطمئن شدن از پزشک متخصص در آن زمینه، هزینه ای که باید برای انجام آن کار می پردازید بسیار مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

کربوکسی تراپی هم مانند دیگر خدمات زیبایی، تحت پوشش شرکت های بیمه قرار نمی گیرد و کسی که قصد انجام آن کار دارد باید تمام هزینه های را پرداخت کند.

تعیین هزینه برای کربوکسی تراپی به عوامل  های مختلفی بستگی دارد که ما در اینجا برای شما شرح می دهیم.

عواملی که بر هزینه کربوکسی تراپی موثر هستند عبارتند از:

وضعیت مراجعه کننده در چه سطحی قرار دارد

مراجعه کننده تا چه سطحی از زیبایی پیش میرود

مکانی که کلینیک در آنجا واقع شده است

تجارب، مهارت و میزان تخصص پزشک مورد نظر

البته روش کربوکسی تراپی، روشی قابل انجام برای قشر متوسط جامعه است و کسانی که قصد دارند کربوکسی تراپی انجام دهند با هزینه های نجومی و غیر قابل پرداخت رو به رو نخواهند شد و از این بابت نگرانی نداشته باشند.

در هر صورت نمی شود قیمت ثابتی را برای کسانی که قصد این روش درمانی را دارند مشخص کرد.

دستگاه کربوکسی تراپی واژن

این دستگاه دارای یک مخرن نگه دارنده گاز کربن دی اکسید است. سرعت انتقال گاز در حین تزریق توسط پزشک قابل تنظیم است و این کار از طریق لوله های فیلتردار و استریل متصل به مخزن انجام می شود. پزشک معالج با استفاده از سوزن‌های دستگاه گاز را به درون بافت تزریق می‌کند

طول مدت ماندگاری جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

واژن زنان ناحیه ای بسیار حساس است که با توجه به فعالیت و کارکردهای ویژه، می تواند تغییرات فراوانی را تجربه کند که این تغییرات به کمک استفاده از کربوکسی تراپی تا حد زیادی قابل درمان هستند. اما چون با اندام و بافت زنده سروکار داریم در نتیجه ممکن است پس از مدتی، در برخی افراد همان حالت های قبل از عمل، یعنی افتادگی واژن، شل شدن و مواردی از این دست باز هم روی دهد.

این بازگشت می تواند به دلایل زیر باشد:

  • افزایش وزن مجدد
  • کاهش شدید وزن پس از کربوکسی تراپی
  • زایمان
  • انجام رابطه جنسی مکرر
  • مبتلا شدن به عفونت پس از کربوکسی تراپی

تمامی این موارد می تواند سبب بازگشت همان شرایط در بیمار گردد.

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

در پاسخ به اینکه پس از انجام جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی چه مدت این شرایط مطلوب به همان شکل حفظ خواهد شد شاید نتوان پاسخ قطعی داد به این دلیل که شرایط بدنی و همچنین شرایط زندگی افراد با هم متفاوت است. در برخی افراد 1 سال و در برخی دیگر 2 تا 3 سال زمان لازم است تا واژن مجدداً نیاز به کربوکسی تراپی داشته باشد در نتیجه، این مدت زمان بستگی به ساختار بدنی فرد و شیوه زندگی او دارد

از جمله عواملی که برای ماندگاری کربوکسی تراپی می توان ذکر کرد تزریق مناسب گاز در ناحیه تناسلی درمان مکمل لیزر تراپی تزریق ژل و چربی به واژن برای واژن‌های بسیار تیره ورزش و رژیم غذایی مناسب سابق بیماری هایی همراه با اختلالات هورمونی و همچنین مهارت پزشک در کربوکسی تراپی از جمله این عوامل هستند.

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

2 دیدگاه

    • دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *