آنچه مادران باردار باید در مقابله با بیماری کرونا بدانند


آنچه مادران باردار باید در مقابله با بیماری کرونا بدانند

کرونا بیماری سخت، به شدت مسری و خطرناکی ست که از راه های مختلفی مانند تنفس، تماس و… منتقل می شود. فرد بیمار در صورت عدم رعایت می تواند با توجه به شدت و فراوانی روابط اجتماعیِ خود، افراد بسیار زیادی را مبتلا کند. خانم های باردار با توجه به شرایط حساس خود، بیشتر نیاز به رعایت موارد مراقبتی و بهداشتی دارند به همین علت، آنچه مادران باردار باید در مقابله با بیماری کرونا بدانند بسیار مهم است.

 

آنچه مادران باردار باید در مقابله با بیماری کرونا بدانند
با توجه به نوظهور بودن ویروس کرونا و کامل نبودن تحقیقات، تا اینجای کار مشخص گردیده که درصد ابتلای مادران باردار به کرونا دقیقاً مشابه سایر افراد است.
همچنین برخی تحقیقات جدی و مهم در مورد احتمال انتقال ویروس کووید 19 از مادر به جنین یا نوزاد شیرخوار انجام شده که همگی منفی بوده اند یعنی چنانچه مادری مبتلا شده و به فرزند خود شیر دهد از این راه سبب انتقال بیماری نخواهد شد.
اما موضوع مهم و آنچه مادران باردار باید در مقابله با بیماری کرونا بدانند اینکه اگر در 3 ماه نخست بارداری به کرونا مبتلا شوند، تغییراتی که در بدن مادر ایجاد شده و همچنین تب و مشکلات تنفسی حاصل از این بیماری می تواند تاثیرات مختلفی بر روی سلامتی جنین داشته باشد.

بیماری های موثر در مادران باردار

چنانچه مادر بارداری به برخی بیماری های زمینه ای مبتلا باشد می تواند تاثیر مستقیم ویروس کرونا را به جنین خود منتقل کند. بیماری هایی مانند:
– بیماری های کلیوی
– دیابت
– لوپوس (نوعی بیماری خود ایمنی)
– نقص سیستم ایمنی
– سندرم آنتی فسفولیپید
– استفاده از کورتون (به دلیل سقط مکرر جنین و یا ابتلا به روماتیسم)
مادرانی که در طول دوره بارداری مبتلا به چنین بیماری هایی شوند دقیقاً مانند سایر افراد بیشتر در معرض صدمه از کرونا قرار دارند و این صدمه می تواند به جنین هم آسیب برساند، در واقع آنچه مـادران باردار باید در مقابله با بیماری کرونا بدانند بیشتر در مورد این بیماری ها اهمیت پیدا می کند.

دقت در مراجعه به مراکز درمانی

آنچه مـادران باردار باید در مقابله با بیماری کـرونا بدانند در مورد مراجعه به مراکز درمانی بسیار مهم و حائز اهمیت است. با توجه به شرایط حساس خانم های باردار در این دوران، ممکن است نیاز بیشتری برای مراجعه به مراکز درمانی مختلف داشته باشند در نتیجه خطر ابتلا به کرونا در آنها افزایش خواهد یافت.
بهتر است این مدت را بیشتر در خانه بمانند و با رعایت موارد مراقبتی، کمتر نیاز به مراجعه پیدا کنند و اگر نیاز واقعی به درمان بود، با رعایت موارد مهم و در دفعات کمتری این کار انجام شود.

 

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *