کربوکسی تراپی در طب زنان

کربوکسی تراپی شیوه ای بسیار مفید و فوری در درمان بسیاری بیماری هاست که با تزریق گاز دی اکسید کربن (CO2) به ناحیه مورد نظر، سبب کاهش مقطعی اکسیژن در آن ناحیه شده و به این شکل، بدن برای جبران کمبود اکسیژن اقدام به خونرسانی بیشتر و نهایتاً افزایش مواد مغذی می کند که همین امر سبب بهبود فوری آن درد و عارضه خواهد شد. کربوکسی تراپی در طب زنان به همین شیوه و در مورد بیماری های مختلف کاربرد دارد.

 

کربوکسی تراپی در طب زنان

طب زنان در زمینه بیماری های زنانه، علائم، پیشگیری ها، درمان و تمامی موارد مربوطه فعالیت می کند. به کمک کربوکسی تراپی در طب زنان می توان بسیاری از بیماری های سطحی مانند بیماری های پوستی، برخی بیماریهای ناحیه تناسلی و… را برطرف کرده و نتیجه سریعتر و بسیار بهتری دریافت کرد.

درمان بیماری ها به کمک کربوکسی تراپی در طب زنان

به کمک کربوکسی تراپی می توان بیماری ها و عوارض زیر را درمان کرد:
جوانسازی واژن
– نابود کردن ملاسما به همراه نابود کردن لک های ناشی از بارداری
– محو کردن تیرگی زیر بغل که برای بسیاری از خانم ها موضوع مهمی ست
– از بین بردن سیاهی و تیرگی پوست کشاله ران که می تواند بر اثر عواملی مانند ژنتیک، اضافه وزن و… ایجاد شود
– نابود کردن چین و چروک های مربوط به اضافه وزن و بارداری
– از بین بردن چربی های انباشت شده و موضعی در نواحی مختلف مانند ران، شکم، باسن و… .
– رفع و ناپدید کردن علائم و اسکارهای باقیمانده از جراحی های گذشته
– افزایش لذت جنسی به کمک بهبود ارگاسم
– درمان خشکی واژن
– …
به خوبی می توان مشاهده کرد که کربوکسی تراپی در طب زنان و دنیای پزشکی زنانه بسیار موثر و مفید بوده و همچنین توانسته مزایای فراوان خود را به اثبات رساند و دقیقاً به همین علت است که هم متخصصان زنان و هم خود بیمار با توجه به پرس و جو از اطرافیان، تمایل زیادی به استفاده از کربوکسی تراپی برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها دارند.

کربوکسی تراپی در بارداری

کربوکسی تراپی در طب زنان بخصوص بارداری و روزهای پس از آن دارای اهمیت خاص و ویژه ای می باشد. بارداری از مهم ترین و گاهی سخت ترین دوران زندگی هر خانمی ست و اهمیت این دوران، مراقبت های آن را سخت تر می کند. اما با توجه به طولانی بودن مدت بارداری به هر حال ممکن است خانم ها نیاز به برخی درمان ها داشته باشند که کربوکسی تراپی یکی از آنهاست.

تقریباً تمام پزشکان توصیه می کنند که به هیچ عنوان نباید در این دوران از کربوکسی تراپی استفاده کرد زیرا می تواند تاثیرات متفاوتی در زنان مختلف، هم بر روی خودشان و هم نوزاد داشته باشد.

کربوکسی تراپی در طب زنان در تمامی دوران قابل استفاده است اما در بارداری به دلیل شرایط بسیار خاص و تعیین کننده مادران و جنین، نبایستی از این شیوه استفاده کرد.

اما پس از وضع حمل بعنوان مثال به وجود آمدن چین و چروک ها در قسمت های مختلف بدن می توان برای رفع این چروک ها از این شیوه درمانی بسیار مفید استفاده کرد. چین و چروک های پس از بارداری در روزهای بعد از وضع حمل یکی از بزرگ ترین مشکلاتی ست که خانمها نسبت به آن حساسیت خاصی دارند.

هزینه کربوکسی تراپی

تقریباً می توان گفت: هیچ بیماری و جراحی وجود ندارد که از همان ابتدا بتوان هزینه دقیق و ثابتی را برای آن تعیین کرد بلکه در تمامی جراحی ها، نوع بیماری، شدت و مقدار پیشرفت آن، ابزار و داروهای مورد استفاده و موارد دیگر می توانند نهایتاً تعیین کننده هزینه جراحی باشند.
در مورد هزینه کربوکسی تراپی در زنان هم باید دید کدام بیماری و با چه وسعتی نیاز به درمان دارد که پس از یک یا چند جلسه معاینه مشخص خواهد شد.

 

دکتر مهزاد احمدی

متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان

 

2 دیدگاه

    • دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *