آیا فیبروم های رحمی خطرناکند؟

مشکلات زنانه را باید جدی گرفت. خانم هایی که مشکلات زنانه دارند باید آنها را جدی بگیرند و در اسرع وقت به پزشک مربوطه  مراجعه کنند. در بین همه ی این مشکلات، مشکلی وجود دارد به نام فیبروم های رحمی. در این بخش از نوشته سعی کرده ایم بیماری فیبروم رحمی را با عنوان آیا فیبروم های رحمی خطرناکند؟ توضیح دهیم

آیا فیبروم های رحمی خطرناکند؟

فیبروم ها نام های دیگری هم دارند . فیبروئید ها، میوم و لیومیوم از نام های دیگر فیبروم های هستند.

بهتر است بدانید فیبروم ها بسیار شایع هستند، به طوری که 80% زنان، در طول زندگی خود به آن دچار می شوند. البته همه ی این زنان علائم آزار دهنده آن را تجربه نمی کنند.

چه علائمی باعث میشود تا نگران وجود فیبروم در رحم شویم؟

در های لگنی

تکرر ادرار

مشکل در رفع یبوست

احساس درد در رابطه جنسی

خونریزی های طولانی مدت و شدید در دوران قاعدگی

چه کسانی بیشتر در معرض فیبروم های رحمی هستند و به آن مبتلا می شوند؟

بیشتر زنان به آن مبتلا می شود و بسیار هم شایع هست. گاهی اوقات با علامت و گاهی اوقات بدون علامت هستند. با اینکه امروزه علم بسیار پیشرفت کرده و می تواند دلیل بیشتر بیماری ها را تشخیص دهد، اما هنوز علت بوجود آمدن فیبروم رحم مشخص نیست. اما بهتر است بدانید که بعضی از حدسیات این است که رشد فیبروم ها به ترشح هورمون های زنانه بدن بستگی دارد.

حال میرویم سراغ اصل مطلب که آیا فیبروم های رحمی خطرناک هستند  یا خیر؟

این فیبروم های رحمی، توده های خوش خیم شناخته شدند. پس خوشبختانه جای شکرش باقیست.

ولی باید بدانید که به بدخیمی هم گرایش دارند اما بسیار کم.

فیبروم های خوش خیم رحم در بخش های مختلفی از رحم رشد می کنند. در دیواره داخلی رحم و یا در دیواره خارجی رحم.

فیبروم هایی که در خارج از دیواره رحم رشد می کنند مشکلاتی را از جمله تحت تاثیر قرار دادن اندام های تحتانی بدن مانند روده، معده، کلیه و مثانه بوجود آورد.

این بیماری درمان دارویی ندارد و هنگامی به درمان نیاز پیدا می کند که علائم آن پدیدار شود و باعث آزار به بیمار شوند.

عوامل موثر در بروز فیبروم ها :

حاملگی

سابقه خانوادگی

قاعدگی زودرس

مصرف بیش از حد از قرص های جلوگیری از بارداری

فیبروم ها در مواقعی که اندازه آنها بیشتر از 5 سانتی متر باشد و اگر مانع بارداری و زایمان زودرس و سقط جنین شوند باید جراحی شوند.

فیبروم های رحم در اکثر مواقع مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. اما خانم هایی که به این بیماری مبتلا هستند باید توجه کنند که تحت نظر متخصص زنان و زایمان باید باشند.