هزینه لاپاراسکوپی

جراحی لاپاراسکوپی نوعی جراحی غیر تهاجی است. که طی آن جراح یک یا چند برش کوچک در ناحیه شکمی زده و از این طریق یک دستگاه باریک مجهز به دوربین را وارد شکم می‌کند. جراح از طریق فیلمی که دوربین میفرستد و در مانیتور پخش می‌شود قادر است اندام‌های داخل شکم را ببیند و با توجه به موقعیت آن‌ها کار جراحی را انجام دهد. به دلیل برش‌های کوچک اغلب به ابعاد نیم تا یک و نیم اینچی در این نوع جراحی به آن لاپاراسکوپی یا غیر تهاجمی گفته می‌شود. لاپاراسکوپی در تشخیص مشکلات رحمی و ناباروری بسیار پرکاربرد است. عوامل زیادی بر هزینه لاپاراسکوپی تاثیر می‌گذارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

جراحی لاپاراسکوپی چیست؟

جراحی لاپاراسکوپی جایگزین جراحی به روش‌های قدیمی است و توانسته به عنوان یک روش درمانی مناسب و حتی راه تشخیصی ‌دقیق‌تر در جامعه شناخته شود. جراحی جراحی لاپاراسکوپی توسط متخصص زنان که در زمینه جراحی تبحر و تجربه دارد انجام می‌شود. در لاپاراسکوپی به دلیل بزرگنمایی تصویر عضو مورد نظر و نمایش آن در مانیتور پزشک راحت‌تر می‌تواند تشخیص و یا درمان را انجام دهد.

امروزه تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به زنان بیشتر از طریق جراحی لاپاراسکوپی انجام می شود. هزینه لاپاراسکوپی با توجه به نوع درمان و پزشک متخصص متفاوت است. درآوردن رحم، درمان کیست‌های تخمدانی، رفع چسبناکی رحم، رفع فیبروم رحمی، بستن لوله‌های تخمدان و تشخیص علت ناباروری در خانم‌ها از انواع درمان‌های انجام شده با لاپاراسکوپی هستند.

دوره نقاهت کوتاه مدت و درد کمتر از جمله مزایای لاپاراسکوپی هستند.

فواید لاپاراسکوپی

بجز فواید بسیار زیاد دیگر لاپاراسکوپی باید بخاطر داشته باشید که ‌این روش می‌تواند جایگزین یک عمل جراحی بزرگ (لاپاراتومی‌)گردد که نیاز به یک برش بزرگ شکمی و ۴ تا ۶ هفته دوران نقاهت پس‌از عمل جراحی دارد.

با وجود اینکه پزشک در برابر بیمار از لاپاراسکوپی بعنوان یک «عمل جراحی کوچک‌» نام می‌برد، بخاطر داشته باشید که برای بیمار هر عمل جراحی‌، عمل بزرگی خواهد بود! لاپاراسکوپی خطرات کمی را بدنبال دارد.

با اینحال وجود برخی شرایط خاص احتمال بروز عوارض را افزایش می‌دهد. مثلاً اگر فردی قبلاً عمل جراحی روی شکم و بخصوص‌عمل جراحی روده انجام داده باشد . احتمال خطر در او افزایش می‌یابد. از دیگر شرایطی که ممکن است باعث افزایش احتمال بروز عوارض گردد شواهدی از عفونت در شکم‌، یک توده بزرگ شکمی و چاقی را می‌توان ‌ذکر نمود.

عوارض بعد از لاپاراسکوپی

ممکن است بیمار پس از عمل احساس ناراحتی مختصری داشته ‌باشد. این موارد شامل‌:

تهوع خفیف به علت استفاده از داروها یا روش جراحی‌.

درد شانه و گردن به علت وجود گاز داخل شکم‌.

درد محل عبور وسایل از جدار شکم‌.

احساس گرفتگی گلو و خشونت صدا در مواردی که از لوله تنفسی‌ در هنگام بیهوشی عمومی استفاده شده است‌.
دردهای شکمی مثل دردهای دوران قاعدگی‌.

ترشحاتی مثل خون قاعدگی برای یک یا دو روز.

درد عضلانی‌.

بیشتر این علائم خفیف در عرض یک یا دو روز از بین می‌روند. برای چند روز بیمار احساس نفخ شکم دارد. بروز هرگونه علامت‌ غیرمعمول یا خاص را بایستی فوراً به پزشک خبر دهید.

مراقبت بعد از لاپاراسکوپی

بلافاصله پس از جراحی مواردی وجود دارد که نیاز به رعایت آن هاست. بیمار باید:

در طی 48 ساعت پس از عمل جراحی لاپاروسکوپی از رانندگی اجتناب کند زیرا ممکن است. دچار گیجی و خواب آلودگی ناشی از بیهوشی شود.

روز پس از جراحی را استراحت کند

در 48 ساعت اول پس از جراحی، از حمام کردن بپرهیزد.

از انجام دوچرخه سواری، دویدن و یا فعالیت جنسی خوددداری کند.

در دو روز اول جراحی، از شنا کردن خودداری کند.

حداقل 2 هفته حمام داغ یا جکوزی نرود.

برای جلوگیری از کمبود آب، مایعات به اندازه زیاد مصرف کند.

غذاهای سنگین مصرف نکند و به مایعات سبک مانند آب سیب، زنجبیل، سوپ، نان تست و غیره بسنده شود تا جراحت معده بلافاصله پس از جراحی پیش نیاید.

پس از دو تا سه روز، زمانی که حال بیمار نرمال شد، به رژیم معمولی بازگردد

برای جلوگیری از یبوست ناشی از داروهای مسکن، آب بیشتری مصرف کند.

پس از عمل جراحی لاپاروسکوپی مهم است.  که بیمار از روش های کنترل درد و مدیریت زخم جراحی آگاهی داشته باشد. این امر برای راحتی بیمار در طول دوره ریکاوریو همچنین بهبودی سریع، بدون نگرانی بابت مشکلات عفونی در محل برش بسیار مهم است.

هزینه جراحی لاپاراسکوپی در اهواز

یکی از دغدغه بیماران برای لاپاراسکوپی هزینه آن است. باید گفت این جراحی تحت شرایط خاصی انجام می‌شود و عوامل زیادی می‌تواند بر هزینه لاپاراسکوپی تاثیر گذار باشد. قبل از جراحی بهتر است در این زمینه‌ها اطلاعاتی را از پزشک خود دریافت کنید و هزینه را بسنجید.

اولین عامل تبحر و شهرت پزشک در این زمینه است که تاثیر بسزایی در هزینه دارد.

بیمارستان‌های خصوصی هزینه زیادی را بر دوش بیمار می‌گذارد.

تعداد روزهای بستری در بیمارستان. البته در برخی موارد با توجه به شرایط بیمار ترخیص در همان روز اول صورت می‌گیرد.

میران هزینه داروی بیهوشی

کیفیت خدمات ارائه شده قبل و بعد از جراحی

کمیت و کیفیت تجهیزات بیمارستان

علاوه بر عوامل گفته شده می‌توانید شرایط شرکت بیمه‌ایی که تحت پوشش آن هستید را برای تامین هزینه لاپاراسکوپی بررسی نمایید.  شرایط شرکت‌ها جهت پرداخت هزینه متفاوت است. برخی در صورتی هزینه لاپاراسکوپی را تقبل می‌کنند که در بیمارستان خاصی جراحی انجام شده باشد. اما برخی از شرکت‌های بیمه‌ایی در هر شرایط هزینه لاپاراسکوپی را پرداخت می‌کنند.