تبخال تناسلی در زنان و علائم آن

تبخال تناسلی عارضه ای تقریباً شبیه با زگیل تناسلی ست و می تواند دقیقاً به همان شیوه ها به افراد دیگر مبتلا شود. عامل ایجاد این تبخال در ناحیه تناسلی، ویروسی به نام «هرپس سیمپلکس» است. این ویروس می تواند در نواحی مختلفی بدن چنین تبخالی را ایجاد کند و فقط مختص ناحیه تناسلی مردانه یا زنانه نیست. این عارضه در زنان نیز وجود دارد. تبخال تناسلی در زنان و علائم آن بسیار واضح و مشخص است.

تبخال تناسلی در زنان و علائم آن

راه های انتقال تبخال تناسلی در زنان

همانطور که گفتیم عامل این بیماری نوعی ویروس است و به همین دلیل این بیماری به راحتی با تماس و یا رابطه جنسی با فرد مبتلا منتقل می گردد؛ تماس و رابطه جنسی دو راه اصلی و مهم انتقال آن هستند پس به راحتی می توان ابتدا نسبت به سلامت شریک جنسی خود اطمینان پیدا کرد و بعد با رعایت مواردی مانند استفاده از کاندوم، از ابتلا به چنین عارضه ای در امان ماند.

اگر بخواهیم تبخال تناسلی در زنان و علائم آن را به طور کامل ذکر کنیم می توان به موارد بسیار مهم زیر اشاره نمود:

– تاول هایی بسیار مشخص و ریز و درشت در اطراف واژن، مقعد، کشاله ران و باسن
– سردرد، تب و گاهی استفراغ خفیف
سوزش ادرار
احساس کوفتگی
احساس خارش و یا سوزش در مقعد و واژن. که البته گاهی برخی از قسمت های ران هم دچار آن می شوند
ترشحات مشخص از واژن
این تاول ها گاهی کوچک و گاهی نیز بزرگ هستند و معمولاً پس از چند روز می ترکند.

علائم تبخال تناسلی در زنان باردار

یکی از خاص ترین شرایط در مورد تبخال تناسـلی در زنان و علائم آن می تواند در دوران بارداری باشد. در زنان باردار با توجه به شرایط ویژه شاید برخی علائم آن با شدت بیشتری مشاهده شود مثلاً حالت تهوع که البته با علائم بارداری ممکن است اشتباه گرفته شود. همچنین سایر علائم تقریباً به همان شکل افراد عادی می باشد.
متخصصان برای چنین شرایطی توصیه می کنند اگر مادر در روزها و ماه های اول به تبخال تناسلی مبتلا شده جای نگرانی نیست اما اگر این ابتلا برای اولین بار در عمر مادر بوده و در ماه آخر و روزهای پایانی است ممکن است از طریق خون به جنین و یا در حین زایمان منتقل شود.
در چنین شرایطی گاهی اوقات متخصص زنان توصیه به انجام عمل سزارین برای در امان ماندن کودک از ابتلا به تبخال تناسلی می کند.
تبخال تناسلی در زنان و علائم آن در چنین شرایطی می تواند تقریباً همان علائم باشد البته گاهی با تداخل با علائم بارداری.